Lastsäkring.

Detta med säkerhet har inte riktigt kommit hit ner, iaf inte det som vi räknar som säkring av last och barn i bil.
Använda barnstol i bilen, varför det? Jag krockar inte! Nää det vore ju toppen om det vore så men tänk om? Nej, nej det händer inte mig.
Inte händer det mig något heller då jag går mot röd gubbe och bilarna tutar för att jag är ivägen, nej då!
Idag såg jag två halvstora lastbilar som hade ca 10 mopeder var på flaket. Min första tanke var: hoppas inte de är stulna för det är väldigt vanligt att det själs mopeder, de bara stannar till och slänger upp dem på flaket. De flesta mopeder har ett larm, något som går igång om någon kommer för nära el rör mopeden och det händer ju rätt ofta när den står pakerad el de som har ett sådant kännsligt larm som reagera när tunnelbanan dundra förbi under gatan. De spelar iaf en tjäck liten melodi, ca fyra små lätar i rad. Inte alls irriterande!
Det skakade av natuliga själ när lastbilarna rullade fram på gatorna med moperna på flaket och där spelades det flitigt för lärmat gick ju hela tiden pga att de rörde varandra.
Så till lastsäkringen: på varje flak satt två gubbar, en i mitten av raden av moder och en i slutet. Där satt de och höll lite i mopedraden. För skulle det hända något höll de ju i. Inte är det så att de av rörelse energin oxå skulle komma i rörelse och ha väldiga problem att hålla mopederna på plats på flaket. Nej då, det fixar de galant!
Ja tänk så olika man tänka!
Ganska intresant iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0