I Kina igen!

Ja då var man åter i Kina, det känndes redan när man började närma sig gaten i Frankfurt. Så många kineser hade jag inte sett på hela sommaren, redan lite närmare Kina.
Flygresan gick som ett kick, att jag inte lider av några större sömnsvårigheter vet nog de flesta men så lätt som denna flygresan gick har det aldrig gått!
Jag var så himla trött redan på tåget och höll på att missa att stiga av i Avlestad (det hade ju varit grant att komma till Växjö och missa hela resan på kuppen). Nu kom jag som tur var till Köpenhamn, vidare till Frankfurt och nu är jag som sagt i Shanghai.
Jag somnade innan planet ens lyft från Frankfurt, blev väckt av hon som satt bredvid mig för hon ville gå på toa och det kunde jag ju knappast neka henne till. Sen somnade jag, höll på att missa maten men fick lite iaf, sen sov jag till frukosten och tog mig en liten tupplur efter frukosten. Så var man framme, tänk om alla resor kunde gå så lätt på 13 timmar i luften!
Väl i Shanghai hämtade Mikael mig på flygplatsen och så tog vi oss igenom fredagstrafiken i en storstad som denna. Var är landsortstrafiken mellan Kulltorp & Gnosjö? Jag som satt en natt och gnällde på en trailerdragare som bara körde i 75 km/ tim istället för i 90 km/ tim. Tro jag ska sluta gnälla när jag är hemma!
Nu ska vi sticka över till Malin, Henrik & lilla Alicia och se om vi kan få lite mat i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0