Bråda dagar!

Om ni bara visst hur stressigt det kan vara här nere!
Dagen började att man skakade liv i den trötta kroppen, bara det tog ett tag, lever fortfarande i jetleggen.
Sen var det en liten promenad upp till Kate, taxi till blomstermarknaden och shopping av blommor. Hem och slängde dem i en hink med vatten, på med andra kläder och lite gojs i ansiktet så man såg ut som en människa. Så var det swedladies lunch med ett helt gäng med kacklande brudar.
På vägem hem gick jag förbi Kate & lånade ett täcke och lakan, behövde lite förstärkning nu när vi får gäster. Fixade lite på vägen, handlade lite där och frukten där.
Väl hemma var det att fixa med blommorna, inte alls tråkigt men det tog sin lilla tid och sen var det som sagt sanering av köket. Fatta inte varför jag alltid lyckas åstakomma ett smärre kaos runt mig när jag håller på med så länge man städar efter sig så går det väl an.
Nu är lägenheten fin, Mikael är på väg hem och vi skall ut och äta sen. Pappa & faster sitter i Helsinfors just nu och väntar på planet som skall ta dem hit ner så imorgon vill det till att stiga upp med tuppen och hämta hem två förvirrade höns ute på flygplatsen.
Solen har skinit hela dagen och termometern visar +30 grader och här är "ljuvligt" klibbigt. Känner sig frech som en, ja vet inte vad. Tur att det är lika för alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0