Piska & utan bilbälte.

Igår var jag ute hos Carola & Sara, tyvärr var det inte toppen väder. Hade hoppats på lite solande på gräsmattan men det blev fika på altanen istället och en liten solgnutta.
Hade en toppen mysig dag tillsammans, det var på tiden för det var alltför länge sedan!
De har byggt ut tunnelbanae systemet så nu kan man åka taxi en bit och sen hoppa på T-banan och jag kommer ända hem, smidigt!
Den lilla stund i taxin hann jag ser minst två saker som satte igång hjärnan:
De har byggt hur mycket som hällst nu inför expo och det är nya vägar lite var stans och ut med vägarna har de det väldigt snyggt med rabbatter och blommor. Vid en vägkorsning stod det sex arbetare och grävde i jorden, såg ut som de skulle vända på jorden för att sedan plantera men jag skulle inte kalla det att vända jorden, de bara tog lite på ytan. Det var inte det som jag reagerade på utan att den sjunde gubben gick runt med en piska i handen! Ingen så där lång cikus piska utan ett som liknade ett hoppspö. Fyy tusan!
I nästa korsning kom en lastbil och susade förbi taxin, där på flaket stod tre gubbar.
Hade någon sagt till dem att det är farligt att stå på ett flak, då hade den säkert fått detta till svar:
- Ingen fara, vi håller i oss.
Jo de stod & höll i sig i frambalken, men det är väl knappast någon säkerhets åtgärd?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0