Skidåkning.

Då var det dags igen, efter fyra år så var jag igår åter ute i längdspåren tillsammans med Martina. Denna gång var det i Kulltorp tack vare att Peter & Janne som spårat upp så fina spår!
TACK för den insatsen!
Mina skidor har nog aldrig direkt fått någon större omvårdnad men precis innan vi skulle ut fick jag lite fästvalla av Martina, hon såg väl hur illa det såg ut så hon förbarmade sig över mig.
Jag hade inget bra fäste, bakhalt som tusingen, inget vidare glid, tekniken är allt annat än god men trevligt var det och svettig blev jag så någon nytta gjorde det nog.
Tack vare att jag hade en "hare" (en som dra) så blev det 11 km, jag är mycket stolt!
Nu har jag oxå väl vårdade skidor, efter att Peter lagt en stunds vallning och omsorg på dem så hoppas jag på att susa fram i spren idag, el.....
Tanken var att jag skall ut nu igen, fre fm efter frukosten och inann alla aktiviteter dra igång på em. Ljumkstackan värker som alltid efter att jag åkt längd så det blir nog inte så långt men en stund ute i den friska luften skadar ju ingen och tittar nu solen oxå fram så kan det nog bli riktigt skönt trots värkande ljumskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0