Cykel mannen.

På andra sidan gatan är det en cykelman som håller till i ett kvater som håller på att rivas, nu är det bara cykelmannen som är kvar och jag hoppas han kommer att vara så ett bra tag till.
Jag hade MEGA punka på mitt bakhjul, han fattade exakt vad jag behövde utan att jag sa ett ord. Inte som hemma, av med hela bakhjulet. Här bara fiflade han ut innerslangen, pumpade den lite grann, fram med vattenbaljan och kollade var felet satt. jag var helt övertygad om att felet var i ventilen, och efter lite letande så hittade han felet, i VENTILEN!
Han bytte ventil med ett kick, fiflade tillbaka inneslangen, pumpade bak och fram hjul, torkade av sadlen (hela cyklen ser ut som skit efter att ha stått oanvänd i 1.5 månad) och så rätade han upp stödet lite oxå så cyklen inte trilla omkull hela tiden. Detta kalaset kostade hela FEM kr. Helat fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Robert Klarén

Faen va billigt, när vi var nere i YangShou (sockertoppsbergen du vet) punkade Maritas cykel. Den lagningen gick på hela 7 Quai. Vi gav honom 10 och förstörde hela marknaden, gubben blev lycklig i alla fall.

2010-01-19 @ 18:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0