Mikael tillbaka i Kina.

Nu har Mikael varit i Kina i snart en vecka, han kom tillbaka till ett varmt och soligt Shanghai där en lägenhetsdörr som gått i baklås väntade på honom. Det tog honom tre timmar att komma in i lg, precis vad man önskar sig efter att ha avrit på resande fot i nästan ett dygn.
Han menade på att: öppna dörren, gör vad ni vill men se till att öppna den.
Deras tanke var enbart: vem ska betala för låssmeden och ev skador.
M menade på att det gör självklart hyresvärden. Men det tyckte nog inte riktigt receptionen som då var tvyngen att ta kontakt med hyresvärden först och se vad denna sa.
Vet inte riktigt men ur min synvinkel är ändå att om man hyr en lg så ska man kunna både komma in och ur den när man själv vill och det är väl upp till hyresvärden att se till att man kan göra det, el tänker jag fel?
Hur som hällst så kom han in efter många om och men och nu har han börjat jobba och försöka få ordning på saker och ting. Det är nog lite som man säger: mössen dansar på bordet när katten inte är hemma.
Förutom lite av varje så går det bra för dem och månadsrapporten som M jobbar med just nu verka se bra ut så det låter låvande.
Jag anländer inte till hettan förrens den 10 sep, fram tills dess ska jag jobba! Tuta väl runt med min "lilla" lastbil på nätterna, min och min det kanske var fel ordval men man kan ju alltid inbilla sig att så är fallet.
Ska försöka träffa lite kompisar och släkt oxå, det får nog bli på helgena för på veckorna blir det inte mycket mer än att jobba, sova, äta.

Kommentarer
Postat av: sara ♥

Oj vad du stannar I Sverige länge I år Jenny. Vi har ju börjat sakan dig här I Shanghai!!! Lova att höra av dig bums när du kommer! Kul att M redan är här, hälsa att han får höra av sig om han har tråkigt. Micke snackade om en grabbhelg till ölfestivalen I Qingdao till helgen, där hade nog din M platsat han med :-)



KRAM

2010-08-16 @ 06:41:14
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0