Vanligt liv?

Denna veckan har vi varit som ett vanligt par.
Inte för att jag riktigt vet vad ett Svensson liv är med 7-16. Har en mamma & pappa som jobbat på alla konstiga tider och ätit sönadgmiddag på men måndag med vin, tro inte jag tagit någon större skada mer än att mamma ofta var hemma när vi kom hem från skolanoch kunde/ kan inte fatta hur de som är ensamma då står ut.
Jag trodde ju att när vi flyttade till Anderstorp till vår fina llägenhet, då skulle vi få ett vanligt liv, utan att leva i kappsäck och gu vet allt. Och det hade vi i fyra månader innan Mikael började resa till Kina, sen var det ett minne blott.
Lika blott är det nu, Mikael åker på måndags morgonen och kommer förhoppningsvis hem på torsdags kvällen, men det händer titt som tätt att han dyker in på fredagen.
Han har en visstion: max tre nätter i Chanzhou/ vecka. Kan han inte åka hem på torsdags kvällen ska han åka hem på tisdagskvällen, jobba hemma på onsdagen och åka på torsdagsmorgonen. En jätte fin visstion, men jag kan medela att det där med onsdagen hemma har aldrig hänt!
Härrom veckan sa jag: är det så att du inte hinner åka hem (det är ju dock han som är lite upptagen och inte jag) så åker jag till Chanzhou en kväll för nu får det vara nog!
Men så kan det ju hända saker, som denna vackan!
Han åkte i måndagsmorgon men kom hem på kvällen, sent, men ändå! För i tisdags var han ute och inspekterade någon container av något slag, alltså hemma i tisdagskväll! Nu är det onsdag kväll och han är i S.Kina på möte el vad det nu var, men det är helt OK för han kommer imorgon och ska vara på möte på fre här i Shanghai.
Helt fantastiskt med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0