Världen är allt liten.

Igår kväll var jag på gymmet, mest för samvetet skull och jag funderade på i efterhand om det gjort någon skillnad alls, jaja.
När jag skulle gå därifrån så kom det en man som jag pratat några ord med innan, han kommer ursprungligen från JKPG men har bott länge i G-borg.
Han frågade hur länge vi skulle vara här, hur länge vi varit här, var vi bodde innan i stan och lite annat lull lull.
Så fråga han:
- Vad var det ni kom från i Sverige?
- Mikael är från A-storp och jag kommer från G-sjö trakten.
- Jag har en moster och gick i skolan ett tag i en liten by som heter Kulltorp, men det vet du kankse inte vad det ligger?
- Va? Det är ju min hemmort!
Då visade det sig att hans moster bor i Gohult, i samma by som våra kompisar. Hans moster heter Inger.
Jag frågade om hon var lärare och det var hon, så hans moster är Inger Hedlund (el om hon heter Hedberg).
Hur stor är sannorligheten att två st som gått på Kulltorps skola bor i samma hus i Shanghai och stöter på varandra på gymmet? Inte stor skulle jag tro, men ganska kul!

Kommentarer
Postat av: mamma A

Är det Inga Hagberg du menar?

2009-09-23 @ 09:30:33
Postat av: mamma A

Är det Inga Hagberg du menar.

2009-09-23 @ 09:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0