Tand infektion & urinvägsinfektion.

Sbart står det nor antibotika i pannan på mig!
Inte nog med att tandverken el ska man kalla det hålverken, ja det är ju ingentand som verker utan ett hål som verker så har jag nu oxå lyckats med att få urinvägsinfektion!
Det började igår när vi var på majong hos Gunnel, jag gick på toa flera gånger och tänkte att det var ju konstigt men fattade ändå inte. Förrens på kvällen då vi var ute och åt, då fattade jag! Beställd ein citronvatten men extra mycket citron, bartenden tyckte nog jag var helt från vettet.
Väl hemma kom jag på att jag hade några antibiotika tabletter kvar från första omgången av tanden. Det var en extra kur som tandläkaren skrev ut åt mig inför vår semester, de pillrena örjade jag knapra på.
Frågade Nicke lite och han sa att en annan sort vore bättre, vi traskade förbi ett apotek och lyckades med viss engelska, lite teckenspråk och en översättare på en mobil komma fram till att det var rätt antibiotika hon hade plockat fram till mig. Så nu konsentrera jag mig på urin antibiotikan och så får det där förbaskade tandhålet verka ett par dagar till, så får vi väl se vad som händer sen.
Jag rengör fortfarande i hålet med hjälp av en spruta flera ggr om dagen så någon gång borde infektionen väl ändå ge sig????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0