Resning av verk nr 2.

Vi hade räknat ut det så bra att när de skulle resa verk  nr 2 så skulle vi sitta på första parkett, sola och glassa på behörigt avstånd men ändå nära så man såg allt.
Alla hade vi olika progekt på fm men vid lunchtid så befann vi oss alla på berget. Matsäck med smörgåstårta (överbliven men ändå), fika och allt.
Men de hade inte kunnat lyfta så mycket som de hade tänkt sig pga blåst, första delen av tornet var satt när vi kom upp där och sen hände det inte så mycket.
Det var väldigt mörkt på himlen en bit bort men vi trodde inte det skulle nå oss för det blåste på motsatt håll, eller om det kankse blåste på alla håll?
Men så markte vi efter någon timme att de började lägga ner arbetet för dagen pga för dåligt väder. Vi började ta oss hemmåt, hade nog inte hunnit mer än 100 meter eller något sådant förrens himlen öppnade sig och det oskade och dundrade ovanför huvudet.
Pappa var helt dyngsur när vi väl var hemma, mamma halv blöt och jag torr (bäst kläder). Det blev till att äta matsäcken vid köksbordet, inte alls vad vi hade tänkt oss. Så kom det en JÄTTE knall så rutorna skallrade i huset och strömmen gick för en stund och klippte en av familjens bärbara telefoner.
Det belv en lugn kväll, jag & mamma tittade på "Så ska det låta" och efter det somnade jag i soffan.

Mikael var huslig på en fre kväll i storstaden, bakade bröd med hjälp av mina instruktioner via mobilen då jag stod på berget.
Vädret är perfekt där nere + ca 30 grader och sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0