Resa med Lesjöfors.

På torsdag är det helgdag, dragon boat festival.
De ändrade en hel del bland helgdagarna för något år sedan och denna dagen blev helgdag, men den har funnits väldigt länge men nu har den blivit röd.
Lesjöfors har palnerat resa för sina anställda ett tag och då passade det bra att lägga resan när det var en extra ledig dag, så imorgon kl 06 ska vi samlas utanför fabriken och ge oss av i buss. Vart? Har inte fått något namn på platsen med det ska ta ca fyra timmar med buss och vi ska åka syd väst till något område med berg och floder.
Det ska bli riktigt kul att se något annat än grå storstad som man annars är van vid.
Det är 52 personer som ska ut på resa och jag misstänker att jag kommer bli uttittad från topp till tå av de flesta som jag har blivit de andra gångerna när jag visat mig, men men det får man väl ta.
Som sagt vi åker imorgon kl 06 och beräknas vara tillbaka på lördag kväll (inte allför sent hoppas jag) för sen sätter vi oss i bilen och kör mot Shanghai så vi kan få en dag tillsammans hemma i vårt hem, innan det är dags för Mikael att åter ta sig till Changzhou.
Hade tänkt ta tåget hit till Changzhou i em/ kväll, men tydligen var det fler än jag som hade tänkt ut och resa just denna dagen. Hade två allternativ att välja mellan, sittplats och då åka kl 08 eller att få en stå plats kl 14.30. Med tanke på att jag behövde städa, handla och packa innan jag åkte så fanns det bara ett allternativ om jag inte skulle vara uppe hela natten vill säga. Så vi bokade en stå plats till mig, men så igår kväll (tis) pratade jag med Carola och då kom bla detta upp. Så kom hon på den briljanta ideén att jag kunde ju åka med deras chaffis till Changzhou för han skulle ju ändå åka från Shanghai till Changzhou för att hämta hem Stefan. Kanon! Så kl 13 blev jag upphämtad utanför huset och 2 tim och 20 minuter senare steg jag in i Lesjöfors lokaler.
Hoppas inte Mikael har tänkt jobba lika länge som han bruka utan att vi kan ha lite kväll tillsammans och se något annat av Changzhou än fabriken, lägenheten och Shangrila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0