Orkideér.

Ja de här berömda blommorna som är så fina när de blommar och så fula när de inte blommar, två gröna pinnar med blad i botten.
Förra året hade vi ganska många, de blommade över så fort men jag tro det berodde på att de inte trivdes på TV bänken där det blev dragit pga AC aggigatet. Men som man gör hemma så spara man de där stråka pinnarna och håller tummarna på att de har tänkt blomma igen någon gång.
Tro det var efter att vi varit hemma över jul så var det tyvärr mer än en orkideé som hade givit upp, kvar i krukan låg bara något brunt torrt. Men som tur var så var det några som fortfarande var gröna och som vi tog med oss i flytten. Tro det eller ej, nu är de på väg att blomma igen, den ena är redan utslagen och de andra två är på G.
Så nu när jag står och diska så har jag en blommande orkideé framför ögonen.
(Hade jag haft min kamra så kunde jag tagit en bild och laggt ut, humm).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0