Torsdag

Så hade det hunnit bli torsdag utan större ansträgning.
Jag höll på att stöka i köket, bakade päronpaj, gjorde potatissallad inför fre kväll som Mikael önskat sig, pnnkaksmeten var redo och så såg det ut som.....
Då ringde Camilla och sa att hon redan var här, tidigare än vad vi bestämt men vad gjorde det? Det är ju inte var dag man får någon som underhåller en när man diska och städa upp i köket.
När allt såg lite mer trevligt ut kom Ellen och vi gjorde påsk kort, de blev riktigt fina om ni frågar oss.
Reneé kom lagom till fikat som vi avnjöt i soffan för vid matbordet fann det ingen plats för fika.
Lite mer pyssel innan det blev dags för lunch, det var ju torsdag. Torsdag är ju soppdag och har man ätit soppa får man dessert, därför blev det tomatsoppa och pannkakor.
Mätta och nöjda åkte vi över till Pudongsidan och besökte en lampaffär. Inte riktigt som lampaffären i Lanna. Här sålde de Kines lampor, både mer traditionella och mer moderna. Vi gick där och tittade och fantiserade en lång stund men för min del slutade det med tre glaskulor som nu dekorera vårt höga glas nu när jag inte har några blommor i det.
Tog en sväng förbi ett bageri där jag köpe ett groft gott bröd, de andra köpte ett som passade bra till soppa (eller som jag och Reneé sa: bara att äta det rakt upp och ned.)
Camila ville ha tag i papper, kartong och endel annat som behövs för box tillverkning men klockan blev förmycket så vi hann bara med en av två affärer.
Jag blev avsläppt en bar bit hemmifrån, men det var skönt med en promenad i vår vädret. Solen började då gå ner men det var fortfarande ljust och skönt ute.
Städa är ju utmarkt att göra närsolen skiner, då syns ALLT som inte ska var där. Men när jag var hemma och började rocka med dammtrasan, dammsugaren och måppen så vardet allt annat än solsken ute, det var kväll och mörkt. Hoppas det blev rent ändå.
Trött efter en dags umgänge med kompisar och städning så satte jag mig framför datorn och skickade lite mail.
Pratade en stund med Mikael som är utanför Guangzhou och ska komma hem idag (fre), när vet man aldrig.
Sen var det bara att blunda och Johan Blund kom fort som ögat...................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0