Ny blomstermarknad

I måndags tog jag och Reneé oss till resturangmarknaden, jag har redan lyckats slå sönder en frukost skål och med tanke på att vi får gäster på onsdags så tänkte jag köpa yttligar några tallrikar av var sorten + matskeden. Skeden fanns inte när vi var och shoppade när vi flyttat så tills nu har jag fått äta gröt med serveringsskeden och den var lite väl stor.
Med nytt porslin gav vi oss av mot mataffären. Hade ingen aning om att det låg en Carrefoure där uppe och jag kan inte ta mig dit iden för jag vet inte exakt var vi var och jag har inget kort dit. Men nu har vi yoggi, mölk, jouice och annat som man kan tänka sig behöva när man får gäster.
Självklart vill man ha det extra fint när mamma kommer på besök så lite blommor hade varit bra. Vet att det ska finns en blomstermarknad på det hållet men har aldrig varit där,men det har jag nu.
Vi gick runt där och tittade men de hade inte alls så mycket som ute i Hongqui. Jag tittade efter ris/ grenar som jag ska ha till mina sydda hönor men de skulle ha Y5 (ca 7kr) för en stackars gren! Visst det var fina grenar, lite som en spiral, men jag som behövde ca 15 st kunde ju inte betala Y5. Vi gick upp en trappa och där sålde de allt från plats bambu, guld sprayade grenar, tygblommor till plastblommor. När vi hade gett upp och insåg att det blir nog inga grenar så hittade vi ett ställe där de sålde vita  grenar för en rimlig penning. Vi slog till på ett gäng var, perfekt.
Men så skulle vi ta oss ner till första plan, upp hade vi tagit rulltrappa men ner... vi hittade ingen rulltrappa ner utan hittade ett ur sunkigt trapphus som vi tog oss ner genom med våra långa vita grenar. Hamnade på baksidan och kände oss rätt villsna, menn vi tog första bästa dörr in i byggnaden igen dr vi såg att det var blommor. Det var inga vanlig blomsterstånd utan mer som home sale. Heere guu vad blommor! Det var lastpallar med blommor och blad i alla möjliga former, där var det rätt pris både på grenar och blommor!
Köpte några grenar till hönorna för Y1/ st när vi kom ut i "vanliga" blomstermarknaden igen så frågade jag vad de skulle ha för en, då sa de Y5. Haa det kan ni ha tänkte jag för de jag köpte var mycket billigare! Men det känns fortfarande konstigt att behöva köpa ris till sina hönor när man är van vid att bara traska ut med sekatören och ta så mycket man vill ha.
Hoppas bara jag kan ta mig dit igen för det var ett roligt ställe!
Väl hemma så var det att diska det rena porslinet, plocka in maten och fixa med blommorna. Då såg golvet ut som, jag vet inte vad så då var det till att rocka med dammsugaren innan det var dags för gymmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0