Helgen har passaerat.

Att en helg kan gå så fort? Det är konstigt det men den består ju som sagt bara av två dagar men ändå.....
I fre var det soligt och fint och vårkänslorna fick fart, jag försökte städa undan, tvätta och byta lakan så fort det bara gick men det tog sin tid så tiden på balkongen blev inte så lång som jag hoppats på. Men en stund i solskenet och vårt överkast i knät blev det allt, sydde ner en del av kantremsan innan jag träffade Kate och åt lunch tillsammans innan det blev pärlgrupp hos Inger.
Mikael kom från Beijing på kvällen och vi hade en skön kväll framför TV.n.
Vaknade på lör morgonen och såg hur regnet piskade mot fönstret, vad är detta? Jag hade hoppats på en härlig dag på balkongen tillsammans med Mikael, men med tanke på att vi var lite lagom tröga i starten och att jag sydde färdigt kanten på överkastet (nu är det "bara" att qvilta färdigt det oxå), åt frukost i godan ro, svettades lite på gymmet så sken nästan solen när vi var redao för lunch. Jag föreslog att vi skulle gå till People Squre och äta något på Barbarossa, det ligger så fint i parken med en damm runt sig, Mikael nappade på förslaget och vi traskade dit. Jag var hungrig så det blev rask takt dit och mindre raskt på vägen hem. Men väl i parken hade vi problem att ta oss till resturangen för de höll på att gräva och ha sig. Dammen var tömnd på vatten så det återstod bara gyttja och gegg. Mat fick vi men särsklit mysigt var det då inte att sitta och titta på en tom dam, 20 st arbetare som stretade i leran, en grävmaskin som var för liten för att förslå något och några mystiska maskiner som skulle köra undan det som grävmaskinen grävde upp ur dammen.
Kamran låg kvar hemma, orkade inte bära runt på den, men som Ingrid säger: - Man ska alltid ha med sig kamran för man vet aldrig vad man ser på vägen. Hon har väldigt rätt så jag får nog börja tänka på det och ha med mig den.
Som vanligt när jag tränat och fått i mig mat så blir jag trött, så väl hemma tog jag mig en liten tupplur innan vi träffade Kate & Stefan för en hård bowlingmatch. Jag visste redan innan vem som skulle torska och visst blev det jag! Kloten är ju runda och runda saker och jag går liksom inte ihop. Mikael vann båda matcherna med paret Öland kom som goda två och treor i båda matcherna. Det enda glädjande för min del var att jag åstakomm en klar förbättring till match nr två, medans de andra gjorde ett lite steg tillbaka, men det var nog det enda possitiva förutom att vi hade väldigt roligt!
Efter detta hårda sportande så var vi förtjänta av mat och det intog vi på Sasha´s uteservering och när det blev förkallt för att sitta kvar åkte vi hem till oss och fortsatte att öva handleden och strupen.
Vid midnatt var det ett hejdundrandes oskoväder och det kändes som vi var väldigt nära blixtrana här uppe på 30,de våningen, tur att jag inte var själv (och nykter).
Vet inte riktigt varför men vi var lite sega i söndags fm, Mikael jobbade och jag pysslade. Vi halv två tiden pallade vi oss ut och tog oss ner till gågatan på Nanjing där vi mötte Reneé, Urban och Oskar. Gick gågantan ner till The Bund och avisade lika vänligt men bestämt alla förssäljare som frågade om vi inte behövde en väska eller en klocka. Hur orka de stå där dagarna i ändan och hålla på att fråga alla västerlänningar om de inte behöver en klocka eller väska, phuuu...
Vi tog båten över till Pudong sidan, det var premiär tur för vår del så nu kan vi det oxå. Urban bestämde resturang så vi åt gott på Paulane till Reneés besvikelse, hon hade hoppats på ett annat ställe. Vi satta där länge och väl och jag tro inte någon av oss längtade ut i blåsten och regnet som hängde i luften.
Vi skilldes åt på tunnelbanan och sen blev det soffläge för vår del. Let´s dance och första avsnittet av Melodifestivalen.

Kommentarer
Postat av: m A

Har du ingen som bär kameran nuförtiden!?

2009-03-24 @ 14:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0