Birgith komenterar torsdagens upplevelse

Jenny var iväg på pyssel hos Ellen.Hon blev hämtad av Reneé vid 9:30-tiden. Astrid o jag gav oss ut på egna äventyr i Shanghaj. Vi gick ner till tunnelbanan och fyllde på våra kort. Sedan tog vi taxi till tygmarknaden och hämtade det sista av våra kläder. Därefter fortsatte vi till copymarknaden och Astrid köpte en ny resväska.När vi kom hem till lägenheten höll Jenny på att städa. Vi kom på att vi behövde inhandla lite mat. Vi tog dramaten och gav oss iväg till en supermarket. Vi gick in genom en flott entre och på första plan var det en massa olika avdelnngar där internationella smink och parafym-märken såldes. (attans tjusigt). Men vi tog rulltrappan ner till källarplanet. Där handlade vi mat och dryck. Vi hade hela vagnen full. När vi kom till kassan påpekade de att det inte gick att handla på kort. Vi sa att vi betalade kontant. Jag tror att minst halva personalen samlades runt oss. ( minst 7 personer) + kunder!! Jag hade en gubbe ( förmodligen någon sorts chef)  precis i nacken, trodde hans skulle ner i handväskan för att kolla om jag hade pengar att betala.Maten packades upp och Jenny tillagade en delikat måltid. Vinet var superbt och likören också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0