Yusheng hos Ellen.

Det är alltid kul att få prova på olika kultures maträtter och få lite historia bakom dem.
När jag & Ellen träffades i måndags frågade hon vad jag ville ha och äta på onsdagen, jag tar var jag får menade jag på. Hon hade som förslag den här salladen men ville kolla först ifall jag trodde jag tyckte om den. Kul att prova tyckte jag!
Så i onsdags när vi hade sy dag så fick jag prova denna salladen. Den ska ligga på ett stort fat och det gjorde den oxå, även att vi bara var två personer till lunch.
Man äter den bara under kinesiska nyåret, det är då ingridenserna finns att köpa så vill man ha det under resten av året så vill det till att man bunkar upp. Nästan allt hade hon köpt i Singapore och tagit med hit så ni kan ju tänka er att det låg endel slit bakom denna sallad. Under de där "kuddarna" som var lite som flingor låg det gravad lax. Alla kring bordet skulle hjälpas åt att blanda salladen. Man stack in sina shop sticks i salladen och ju högre man höll salladen innan man släppte tillbaka den på faten desto mer lycka skule det ges till en.
Det var jätte gott men ganska sött,när jag tänker på sallads dressingar så tänker jag mer på salt och kankse lite surt, men det var det inte här. Man nrukar äta salladen som en förrätt men vi hade den till en kötträtt och det funkade oxå kanon bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0