Toppen väder på en tisdag.

I tisdags var det toppen väder, ca 28-30 grader varmt och inte så där fasligt klibbigt som det var i helgen. Inga direkta planer, pyssla med mina smycken, kankse sy, sola............. Men kl 10 ringde Carola och frågade vad jag gjorde, hon skulle till Pudong med Sara för hon hostar så.
Jag fixade lunch och lite innan 14 dök de in, sen hade vi en trevlig em med mat och fika på balkongen.
När de åkte hem så fick jag åka snål skjuts med dem ner till Ingrid där jag hämtade mina glömda solglasögon och fick en skiva med midsommarkorten (därför kunde jag blogga igår). Sen var det tid för yoga och sen var det sängen, där var den dagen, ingen sol blev det men en trevlig spontan dag!

Gjorde grönsaks paj till lunch, var ute på nätet och hittade ett pajskals recept, det löd så här:
2.5 dl vetemjöl
125 g smör
2 msk kallt vatten
lite salt

Jag gjorde så här för att minska ner fettet och få den lite grövre, det föll Carola i smaken:
2 dl vetemjöl
0.5 dl fiberhavregryn
50 g smör
1 ägg

Det blev en ganska liten paj men om man hade velat så hade man nog kunnat få ut degen så den skulle räcka till en vanlig form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0