38 grader.

Kom att tänka på den där låten:
800 grader, du kan lita på mig, du kan lita på mig!
Så kändes det här i helgen! Guu så hett det var och fuktigt! I lör em så kom det ett ordentligt oskoväder och himlen öppnade sig med full kraft, men i sön sken solen mellan all smogg. Vi låg vid poolen en runda för att försöka bygga upp någon sorts brun färg över kroppen, vet inte om det blev så el om det bara va väldigt svettigt och jobbigt!
Tur att man kunde slinka in i skuggan och ner i poolen mellan varven.
Ingrid sa idag att de hade gjort någon mätning el om det var uträkning, iaf så: När det var den luftfuktigheten och varmen som det var i sön, + 38 garder så var det som + 48 grader. Och jag tro henne, för det var VÄLDIGT jobbigt att vistas utomhus då! Jag satte mig vid mitt pyssel skrivbord istället för att sitta på balkongen och svettas. Senare på kvällen blev det bättre, då kröp även jag ut på balkongen och njöt av rest mat från midsommaraftonen, det smakade lika bra då som det gjorde på rätta dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0