Shopping & regn.

Igår gav jag mig ner i hiet vid Yuan Garden, skulle kolla efter lite saker till smyckerna och sen skulle jag "bara" ha de där snoddarna till halsbanden som de har som basvara. Visst bra, MEN. Som vanligt så börja de expiera mig om det inte finns några andr kunder i "butiken" men så kommer det en annan så tar de dem i stället och så bara står man där och undra vad som hände, så kankse det kommer en kund till och så är vi hux flux två som står där och trängs och inte är det någon av oss som är färdiga.
Har länge frågat efter ett enkelt halsband, det är som tre smala snoddar med ett sidenband, de senaste två månaderna har de sagt, nästa gång du kommer, då, då har vi dem. Om ca en vecka, då har vi dem. Självklart så hade de dem inte nu men NU skulle jag ha dem så då ställde sig tjejen och började göra dem, hon sa att det skulle ta 10 min. I så fall så säger jag som Frida det hon fick lära sig i Gambia, 10 min gambi tid, det kan vara llt från 5 min till 2 timmar. Så var det igår! När jag väl fick lunch var sockernivån under skosulrona på mig så jag skakade i mig den "nyttiga" hamburgaren men sen tog det inte lång tid innan allt var som det skulle igen och jag gav mig in i nästa hus och letade efter matnyttiga ting.
De hade varnat för regn hela dagen så jag var förberedd, både regnkäp och crocs. Jag kände att gå i crocsen hela dagen om jag inte behövde det ville jag inte, tro fotterna mår bättre i mer fotriktiga cat sandaler. Men jag hade ju naturligtvis med mig min dramaten så därför var det inga problem att ta med sig ett par extra skor, lagom till att jag skulle gå hem ökade regnet så jag bytte skor och drog på mig käpen och sen gav jag mig ut i regnet. Att få taxi när det regnar är HOPPLÖST och det var jag inställd på (tänk vad mycket går när man är inställd på saker och ting).
Opration ta sig hem, tog en stund. Först gick jag i ca 20 min, tunnelbana en station, uppför alla trappor och genom alla grindar innan det var yttligare ca 20 min promenad i regn. Men hemma väntade en kopp kaffe och inte var jag blöt mer än om benen och fötterna så det gick ingen nöd på mig (smyckerne blev ju några öre billigare per st nu när det inte blev någon taxi resa).
Gick på yoga på kvällen och då tog jag samma skor ner, då talade fötterna om att de gått tillräckligt för dagen i de skorna som annars är toppen sköna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0