Överskåtts färg

Igår var jag och Reneé ute på blomstermarknaden, jag behövde lite blommor för att lätta upp det här vita och kala som råder i denna lägenhet.
Nån gång förra ret köpte jag en snygg (tycker jag iaf) tvättkorg i råtting, nu behövde vi även små sophinkar till badrummen. Och några plastiga pedalhinkar blir det inte, så jag spanade på det oxå igår och fann en likadan som tvättkorgen men mindre, toppen. Jag tog två, en till varje badrum och en liten korg som minihandukarna skulle ligga i på gäst taoan.
Väl hemma städade jag och plockade runt på grejorna så det skulle se ok ut, plaserade ut de nya soptunnorna, la handukarna i korgen, fixade med annat och så kände jag en oehört stark doft i gäst toan. Rena rama kemikalierna! Skulle jag tänkt en tändsticka så hade det nog sprängts känndes det som. Trodde kankse det kunde komma från en nymålad bambustav som jag köpte med blommor i på marknaden, att luften sirkulera och då kankse hamnar i det badrummet. Gick till gymmet och tog med mig en av de där små handukarna och den lukatde oxå helt fruktansvärt illa. Väl hemma luktade jag på handukskorgen och sophinken, jo visst det var de som spred den hemska doften, men inte den som vi har på vårt badrumm, konstigt.
Tänkte att skura jag de så kankse sanken försvinner, men det behövdes inte för när jag själde av dem så forsade överskåtts färg av dem. Tro jag lät vattnet rinna på dem i minst 30 min då jag var så trött på att höra det där porlande ljudet så jag tappade upp halva dadkaret med vatten och lät dem ligga i det, efter en timme så var vattnet alldels röd/ brund. De luktar fortfarande, är inte riktigt lika fina men står nu på tork.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0