Månads fika med Swedladies

Lämnade kaoset som fortfarande rådde på tis fm och åkte på swedladies månadsfika som var på starbauxe en bit bort. Jag och Kate tog en taxi dit, satt och tjötade med de andra tills klockan visade tolv och jag kännde mig manad att åka hem och fortsätta röja.
Handlade lite mat på vägen hem, åt och fortsatte röja.
I förra lg hade vi vårt dricksvatten i en liten separat kran men det finns inte i denna utan här får man beställa stora dunka som de leverera till oss. Jag beställd ei repan och killen kom med en av tre dunkar så sa han en massa och självklart fattade inte jag ett enda ord. När han sagt samma sak flera gånger och jag fortfarande inte fattade så hängde jag tvätt i stället. Det dröjde några minuter så kom det upp en tjej och frågade vad problemet var, inte vet jag det är han som vill något. Det vara att jag skulle lämna tillbaka vattendunkarna för att få nya. Men jag har ju inga så hur ska jag kunna göra det? Näähää, då kunde jag lägga en deposition så kunde jag få mina tre dunkar vatten. Ojojo så omständigt det kan vara. Så skulle jag ha gym kort oxå, det löste sig förhållande snabbt iaf. De kopierade våra pass ocg dyligt innan det kom fram till att de inte hade några kort förtillfället med det gick bra för mig att komma ändå (det var ju snällt av er). Undra vad de ska ha våra kopior av passen till, sitta och titta på dem när de har långtråkigt?
Nu är här nästan färdigt röjt, ska försöka få igång damsugaren innan jag går till gymmet. Sen får jag nog ta fram strykbrädan och skryka skjortor. Tvättmaskinen jobbar hårt, Mikael hade inte tvätta inna han åkte hem och så har vi köpt handukar och sänglinnen nu så den får bevisa vad den går för.
Det är en kartong som jag fortfarande saknar, undra vad den kan ha blivit av? Annars är det ganska ok i lg nu. Ska iväg någon dag och köpa blommor och det bruka ju piffa till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0