Gummikaka

Vad ordet gummikaka betyder kan jag inte riktigt förklara men det innebär:
Faddrarna, som i Ellas fall är Nicke, Mikael och jag ska fira Ella speciellet den 23. Då ska hon fåtre paket, en ska innehålla en samlar sak, den andra ska innehålla en rolig sak och den tredje en nytto sak. Sen ska barnet också få en vetekrans och på den ska det ligga en massa godis.
Nicke jobbade den 23 så vi tog vårat firande på em och kvällen den 26 dec, och igentligen så är det ju en bättre dag för i normala fall så har man ju häcken full den 23.
Ella tyckte dock att snöret och pappret var det roligaste detta året, men jag tro att storasyster och mamma uppskattde vad som fanns i paketen.
Som samlar sak fick hon ett snyggt orrefors glas, som rolig sak fick hon ett ur mjuk gose får och som nyttig sak blev det en ljusrosa kofta. Vetelängden vet jag inte vem som åt upp, det kan vara hennes mamma och pappa? Vi kankse ska fråga henne?
Vi hade en jätte mysig dag tillsammans och Stina var som en sugpropp på Mikael som mer än järna ställde upp som lek kompis. När jag gick upp för att kolla vad de gjorde och kankse oxå få vara med och leka fick jag reda på av Stina att jag störde så det var bara till att gå ner igen och lämna dem i fred.
Jag hade ju druckit öl och whisky på berget så jag fortsatte även med vin till maten, till sist var det bara jag och Patrik kvar som drack starkt, de andra bangade (jaja Mikael skulle ju köra hem oss så det var  ju bra att han inte drack något).
Nästa år så kankse paketens innehåll oxå intresera Ella och inte bara snörerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0