Grå & rengig onsdag.

När jag sog upp ögonen och tittade ut genom våra stora sovrumsfönster så var det alldels grått och regnet rann utmed fönstret. Under täcket  var det varmt och skönt så jag hade allvarliga funderingar på om man skulle ta och ligga kvar. Men så funka det ju inte riktigt, det var bara till att palla sig upp och börja på. Snitt blommorna behövde nytt vatten, de fina rosorna jag fick av Mikael på födelsedagen hade nästan givit upp hoppet men några kunde jag klippa av och sätta i annat, några hade redan colat av helt. Mr Svempa fick epert utlåtande av Carola i tis så han rök ut på balkongen och jag sprayade honom med instekts döda medel. Det är visst några små larver som kläcks var fjortonde dag, så man behöver inte göra som Mikael gjorde i höstas att spraya honom varje dag med döda medel för det har liksom ingen effekt.
Sen var det sängklädsbyte, dammning, damsugning och torkning av golv. Nöjd med mig sälv så bakade jag en kaka inför em.
På med svensk jackan ( har nästan matrial som en oljerock och är toppen) och så gick jag ner på gatan och köpte mig 4 damplings till lunch. Jag hade velat ha fem och sa det samtidigt jag hade pengar i handen men expediten bara skakade på huvudet, gav mig en 50 öring tillbaka och ett kvitto så fick jag stå i kön till maten. Kom inte på det förrens jag gick hem att pengarna jag hade i handen räckte inte till fem st så i stället för att säga att det kostade mer än de pengarna jag hade i handen så fick jag bara fyra istället, men men.
Sen kom Anna på fika, de hade inte möjligheter att komm ai lör då det var fest utan hon kom på fika istället. Vi hade det jätte mysigt och när hon gått sydde jag lite och sen var det dags för gymmet. Var tyungen att rasta mig lite nu när jag fikat så många ggr denna veckan ( eller det gör jag varje vecka så...)
Tänkte jag skulle ringt till hedvägen på kvällen medans jag strök men då hade de hunnit koppla ner sig från skypen så det för jag ta och göra en annan dag i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0