Fiskarna på dörren.

När vi var på nyårsmiddag i Changzhou på Mikaels jobb fick jag dessa fiskarna av tjejerna på kontoret. De tyckte att jag oxå behövde en present den dagen.
På nyårsmiddagen så får de anställda presenter eller pengar, oxå är det "lucky draw" (där de dra olika nr så har varje anställd ett nr). Av naturliga själ så fick jag inget paket av företaget för jag är ju respektive som det så vackert heter, men jag fick de här fiskarna.
Fiskarna skulle ge mig rikedom och endel mer som jag inte rikigt fattade. Först trodde jag att vi gick från råttans år till fiskens år för att jag fick fiskar men fiskarna har man tydligen jämt för då blir man rik. Jag har gått och kännt efter vart enda dag men inte har jag blivit rikare.
Men har jag dem uppe ett tag till så kanske turen kommer även till mig, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0