Swdeladies på ljusfabrik.

I tisdags var det utflykt till en ljusfabrik på Pudong sidan, långt iväg bar det.
Vi fick kolla runt lite i deras produktion men tyvärr var det inte så mycket aktivitet just denna dag. De arbetade bara vid en av tio bänkar. Skulle varit kul att se hur det såg ut om det var full rulle i lokalen. Tyvärr fick vi inte så mycket info om arbetet och så utan fick mest gå runt och titta.
Efter visningen var det shopping, jag hade hoppats på att det skulle vara billigt, fabriksförsäljning låter ju som = gratis. Men så var det inte rikigt, tyckte inte det skillde så mycket från priserna här inne i stan.
Men visst blev det ett efterlängtat ljus som nu pryder vår hall och ge den lite ljus.
De hade även lite andra varrianter som jag inte sett innan, så var det ju kul att träffa alla de andra. Vi var nog ca 30 st.
Efter ljusshoppingen var det mat shopping. Man ska vara evigt tacksam att man har kompisar som har tillgång till chafför så jag tog tillfället i akt och köpte tunga saker som rengöringsmedel, toa papper, mölk, jouse och en massa annat. Självklart hade de inte magarinet jag använder så det får bli att ta en sväng till en annan affär, hade hoppats på att slippa det momentet, men icke. Mikales komentar var efter att jag berättat om vad jag handlat var: då kan vi ha rent hos oss i fortsättningen oxå. Och det har vi nu för jag har gått lös med dammsugaren och skurmedlet, men det kommer att bli fler gånger innan han kommer hem till helegn för här behöver man städa varje dag för att hålla någorlunda rent omkring sig. Tro att det är ac.n som nu är vår enda varmekälla som dra in och runt på all skit som finns här nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0