Söndag middag.

När det är söndag så får man med gott samvete bara vara lat.
Jag börjadedagen framför den här dumburken medans Mikael snusade vidare i sängen, men när kl var elva så tyckte jag att han sovit tillräcklgt och försökte få liv i honom. Lättare sagt än gjort.
Men så började han yra om söndags stek och sen kom det något om oxrullader. Så blev det, det blev oxrullader.
Oxrullader är mamma Inga-Lills grej, jag har aldrig gjort det förr men Mikael hade iaf snappat upp lite från sin mor så han fixade oxrulladerna medans jag sklade potatis, morötter och bakade kärleksmums. Sen stod oxrulladerna där och puttrade medans Mikael hjälpte mig med en beskrivning om jag skrivit och ska trycka ut till väskdeltagarna.
17.30 kom den ogifta mannen på middag, vi kände att vi behövde ta hand om honom lite så han inte kände sig så ensam nu när "frun" är på Öland. Vi åt med god apptit och avslutade med friterad camenber, det var inte de snyggaste och bästa friterade camenber jag gjort i min dar men de tog slut så......
Mätta och goa intog vi soffläge och tittade på Let´s dance, Stefan avvek sen för att han skulle hem och packa inför yttligare en resa till Finland. Mikael satte på en film som jag av ovanlighetens skull somnade ifrån.

Kommentarer
Postat av: Carola

Låter som om ni hade en härlig söndag, med god mat.

2009-02-23 @ 04:12:48
URL: http://carolawestin.spaces.live.com/
Postat av: Ann

snällt att ni tar hand om Stefan.Jag försöker umgås med Kate så mycket det går, snart är hon tillbaka hos er.

MVH Ann på Öland

2009-02-23 @ 10:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0