Skära till papper

Reneé fyllde som sagt va år i lördags men då träffades vi inte, och att köpa paket till någon som har allt och lite tll är inte lätt. Jag fick en sådan super paket av henne när jag fyllde år så jag ville göra något för henne.
Det blev en lunch, en liten lyxigare sådan. Så klockan 13 idag var det födelsedags lunch här på Mouming Lu 318 för Reneés skull.
Sen hämtade Camilla upp oss och visade oss vad man kan köpa papper, kartongark, knivar, skärplattor och en massa annat i pappers väg.
Kartongarken var stora så de delade på dem så man lättare kunde hantera dem, då det slog mig: undra om de kan skära till kort?
Jajaemen det kunde de, men det var grann båset som stod för tillskärningen. In i nästa lilla skrubb, in, bakom stod där en gubbe och en maskin. Han ska till pappaer i önskat mått för en billig pening, så nu har jag 28 st avlånga ark som jag kan ha till kort. Vika dem på mitten och vips så har jag ett snyggt kort att jobba med.
Ibland kan man allt bli lite förvånad över hur lätt det kan gå att få något gjort här nere, med tanke på att 99.5 av alla gånger så är det tvär stopp och hur krångligt som hällst.
Som idag på morgonen då Mikael skulle betala pakeringsavgiften i garaget här i huset, de skulle ha nästan dubbelt så mycket bara för att de inte kan räkna rätt pga att deras dator inte fungerade, ja du milde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0