Sista dagen på det kinesiska nyåret.

I fredags när vi var på pärlgrupp så såg vi i Reneés kalender att det visade röd dag i går (måndag) men ingen visste vad det betydde och ingen hade hört att "gubarna" skulle vara lediga så det var inget att bry sig om tänkte vi.
Så igår när jag, Reneé och Camilla var ute och åkte så sa Camilla att det är "lantärn festival" idag.
- Jaha och vad innebär det?
- Jo det är den 15 och sista dagen på det kinesiska nyåret.
- Jaha, då fattade vi varför det var en röd dag i allmenackan.
Tydligen så var det dyrare att tex gå in i Yuan Gardens park just denna dag. Det är det äldsta de har av stan, så jag kan tänka mig att det var totalt tjockt med folk där igår. Och självklart så sköt de en hel del raketer igår oxå! Som om det inte vore nog snart?
När jag var på gymmet fick jag första parkett till några fina raketer, gymmet ligger på 4,de våningen med ett stort glasparti ut mot ett gammalt kines område (riktigt charmigt) och där smällde de på bra. Så där stod jag på cross tranen och svettades och fick ett gratis fyrverkeri mitt framför ögonen. Men nu hoppas vi på att de sluta smälla en massa så man kan få lite lung och ro om kvällar och nätter. Tur att vi bor så högt som vi gör för annars hade vi vaknat titt som tätt som vissa av våra kompisar gör som bor lägre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0