Nytt strykjärn

Frö ett par dagar sedan så upptäckte jag att strykjärns sladden hade börjat bli lite svart på sladden. Visade teknikern i huset och fick då tillsägelse att vara försiktig och inte låta strykjärnet stå på så länge som jag har det ibalnd när jag syr och har mig.
Så i tisdags kväll när jag stod och strök så gick proppen, alltså var det dags att köpa ett nytt!
Så igår när jag & Ingrid var på Metro så  blev det ett nytt järn, tog ett som var extrapris på. Tro det berodde på färgen men det tyckte jag inte gjorde något. Men när jag sa till Mikael att vi nu har ett rosa strykjärn så pustade han lite, men han slutade oja sig när jag sa att det var rea på det.
Det funak fint för nu har Mikael släta skjortor och jag kan fortsätta att sy och stryka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0