Kyckling fabrik.

Anledningen till att vi shoppade tyg i måndags var att vi skulle sy påskbonad och ha kyckling fabrik på onsdag, så blev det oxå.
Vi sydde en hel rad med kycklingar som vi delade på sen och nu är det bara att försöka skaff sig ett påskris så man kan ta och hänga upp sina nytillverkade kycklingar. Vi var väl lagom trötta och lättroade när vi började prta om hur man skulle göra för att få tag på ett påskris. Om man kunde göra som hemma, ta sexatören och traska ut, ta vad man vill och gå hem. Nää tyckte de andra tjejerna att det lät inte bra, men jag tyckte att om polisen skulle ta mig så kunde Ellen bara komma och lösa ut mig ur finkan. Hon bara tittade på mig och sa: De sätter dig inte i finkan, de plasera dig på phsykavdelning!
Till kyckling fabriken, med tanke på hur extremt många kycklingproducebter, slakteri och transporter det måste finnas i detta land för att tillgodo se all kycklingkomsumtion här så tänkte vi köra i samma anda. Jag skar till tygerna, Reneé strök näbben, Ellen fixade stjärtfjädrarna, jag sydde ihop kycklingen på maskin, Reneé stoppade dem, så hjälptes vi åt att sy ihop dem, sätta på ben och ögon. Tala om effektivitet!
När jag har fått tag på ett påskris då ska jag fota kycklingarna och visa hur snygga de är! (Just nu ligger de nertryckta i en liten plastpåse).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0