Avfuktare eller fuktare?

Här nere är så fuktigt, norrlänningarna hemma tycker småland är har fuktigt klimat, det är inget mot här nere!
Tyckte inte tvätten torkade inomhus i somras, även att ac.n stod på och flåsare.
Men nu är det lite omvänt, i förra lg hade vi golv varme. Skönt om föttern med tanke på de annars så kalla stenpalttorna som täckte stora delar av golvet. Nu har vi ingen skön golvarme, utan enda varmekällan är de dånande ac. aggrigaten. Luften inne i lg blir knuttorr (säkert ett småländs uttryck, luften är extremt torr), vi pratatde om det en gång med Kate & Stefan. I deras förra lg hade de samma problem som vi har nu, de hade inhandlat en fuktaremsom de nu inte använde. Den har vi nu fått låna och jag tro allt den gör lite nytta.
Först trodde jag att vi bara inbillade oss, men nu har den varit avstäng eller rättare sagt, jag har varit för lat för att fylla på vatten i den. Och inatt har jag vaknat flera gånger och varit super topp i munnen och bäljat i mig vatten, nu är fuktaren igång igen så vi får se hur det bli i natt, torrt eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0