Allt är nu som vanligt, bara....

Nu är det åter måndag och Mikael är i Changzhou för att försöka få något vettigt gjort.
Jag har fixat, strykt och sytt på ett hemligt progekt. Gick till Stefan & Kate för att lämna tillbaka filmerna & ljudböckerna som vi lånat och även ett visitkort till retsurnagmarknaden. Visst kom jag ihåg allt? Satt där och tjötade lite och kom på att kortet hade jag glömt så det var bara till att traska hem och hämta det och gå upp med det, jaja jag ficklite motion på köpet och det skadar ju aldrig efter den här veckan.
Mikael började med att ha feber förra tisdagen, då var jag bara ute en liten sväng i det fina vädret. Det var inte kul att gå runt när jag visste att han låg ensam hemma och tyckte det var tråkigt.
På onsdagen så fick jag ut honom i solskenet och han mådde ganska bra, förutom en konstig mage. på kvällen var det full rulle med nintendo wii kväll. Så på torsdagen så var han ganska blek, jag sa flera gånger att nu går jag ut, står inte ut med att bara bara inne och varje gång jag sa det så sa han: vänta en lite stund, jag vill oxå med, måste bara se hur magen mår. Kl blev efetrmiddag innan vi kom ut och då hamnade vi på lomstermarknaden och bestälde en stor grön växt som nu pryder vårt vardagsrum. Det små regnade då men vad gör det när man har gore tex kläder och vandrings kengor, nästan lite mysigt att få ta på sig de där kläderna.
Fredagen var det inte min dag! Låg platt fall i 24 timmar! Det bröjade på tor kvällen när de sköt utanför som mest, de där algrensbilarna  jag tyckt i mig åkte upp och ner och jag vaknade flera gånger och nästan bara önskade att magsjukan skulle bryta ut för jag mådde så dåligt. Men inget hände förrens fre em då det var en liten urladdning, men inget mer förutom att jag var oehört trött och bara sov. Äter jag inte, inte dricker vatten så händer det bara en sak: migrän! Och den kom med besked, det var länge sedan jag var så dålig som i fre men kl halv två på natten var jag uppe och åt en banan och drack lite vatten. Stackrs Mikael, jag hade iaf någon att prata med när han var sjuk men jag bara sov. Han fixade och donade och såg till att jag hade det så bra det nu bara gick.
På lördagen var vi båda ganska pigga, en liten runda på gymmet för att röra på den onda kroppen och på kvällen åt vi gott ett stort gäng. Likaså på sön fm var jag på g, men efter en sen frukost var allt mycket jobbigt. Men vi tog oss ut i luften (man kan ju inte säga den friska luften här nere) och gick en runda. Tittade på en tavla som vi nog ska ta och beställa för att ha på någon av våra kala väggar.
Sön kväll= TV kväll!
Nu är det som sagt va måndag och det enda som återstår innan allt blir normalt är att min mage ska funka som vanligt igen. Sen kan vi lägga ännu ett kinesiskt nyår bakom oss och konstatera att smälla smällare, det tycker kineserna om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0