Måndag

Gästerna har som sagt var lämnat oss och det var så tyst, ute regnade det och jag satt här vid datorn och tyckte allt kändes lite trist.
Progektet för dagen var att ta sig till Pearl City och hämta upp saker som jag & Carola beställt och som alltid när det regnar så är det svårt att få taxi. Men innan jag hade hunnit ge mig av så ringde Ellen och kollade läget, jag sa som det var och det hela resulterade i all jag tog tunnelbana och taxi till henne. Tjötade bort ett par timma innan jag fortsatte till pärlorna. Där var så fruktansvart varmt så jag trodde jag skulle kola av. Och som vanligt var ju allt inte riktigt klart när man väl kom dit så det blev till att vänta. Tur att gravida Carola inte var med för då hade hon nog kolat av i hettan.
Det är bara till att inse, nu börja den tropiska tiden, varmt och klibbigt.
Hade tänkt ta tunnelbana hem för att slippa sitta i köer i en taxi, men för att koma till tunnelbanan krävs en taxi och väl i taxin ångrade jag mig för jag var så trött och socker nivån var under skosulorna på mig. Klippte ett äpple i taxin och hemma var det två knäcke mackor i rask takt. Men döm av förvåning så var det knappt några köer alls och klockan var halv fem då det alltid står stilla på Yuanán, det var riktigt skönt.
Snart är nog sockernivån normal igen så man kan ta sig en runda till gymmet för att kompensera föregånede veckan då det var ytterst få tillfälle på det stället.

Mikael har besök av Värnamo VD,n så han har fullt upp med möte, planering och gu vet allt. Pluss att de fick in ett nytt progekt i tor kväll som ska var igång inom tre veckor så där har de att göra. Men i dessa tider så får de bara vara tacksamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0