Cayenne Peppar el Kanel?

Vår kanel burk är lite mer internationell än den vi hade hemma så här står det Cinnamon på burken, innehållet tycks vara detsamma.
Alla krydderna står i en låda och cinnamo burken stod tydligen jämte cayenn pepar burken när jag bakade äppelkaka.
Jag hade fått "farmors äppelkaka" resept från mamma på mailen härronmdagen och den skule jag baka tills tjejerna kom i ons fm. Jag greppade en burk i lådan, slängde en hastig titt på den och såg ett C i början, färgen var bra och jag använde den.
Varför gjorde jag inte som alla andra gånger när jag bakar, smaka på både smet och äppelklyftor. Nää nu hade jag ny borstade tänder och tänkte att jag behöver inte alltid äta ur bundken och lekte karraktärs full så jag upptäckte inte förrens vi satt på balkongen och Reneés ögon började rinna för kakan var så stark att jag hade tagit fel på cayenn peppar och kanel.
De skarttade gott, det gjorde inte jag. Hur korkad kan man vara igentligen? Men Ellen tyckte om den och vi andra åt kanten på kakan som inte var cayenn peppar behandlad.

Kommentarer
Postat av: mamma A

Är det minnet Reneé ska bära med sig till Hongkong !?

2009-04-09 @ 11:52:39
Postat av: Biggan

Vilken häftig äppelkaka, det var krut i den! Tänk att bjuda på äppelkaka som får gästerna att gråta!

2009-04-09 @ 18:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0