Engelska

Dagen började med solsken och ca 32 grader varmt.
Mikael begav sig till Changzhou för att försöka uträtta något vettigt på kontoret, han var i Shanghai igår på mässa.
Lite innan halv elva så gav jag mig ut i hettan, längtade så efter en utomhus pool där man kunde ligga oh glassa och kankse få lite färg. Det dröjde dock inte lång tid på min promenad inna jag sökte mig till skuggan, en aning motsägelsefullt mot den förra tanken.
Jag mötte en tjej som bott här nere i över fyra år som ursprungligen är från England och med tanke på min mindre goda engeslska så är mitt huvud nu ganska trött efter att ha kominiserat på eng i ca fyra timmar. Vi började med en kaffe, sen kollade vi in olika affärer i french consetion. Fatta inte att alla affärer kan överleva, men det gör de kankse inte heller för det kan skifta snabbt mellan utbudet i de små kryp innen.
Lyckades för en gångs skull ta mig hem innan regnet bröt ut, det hängde i luften länge men bröt inte ut förrens jag hunnit sätta mig på balkongen med en kopp kaffe.
Ska försöka få tag i min kära mamma, det var ganska länge sedan vi pratades vid, sen får det bli till att lyssna på ljudbok. Radion funka fortfarande inte att lyssna på via webben, mycket irriterande så man är inte särskilt uppdaterad på  vad som händer och sker. Tur att vi får några Värnamo Nyheter nerskickade till oss mellan varven. Vissa har åkt vidare till Hangzhou så de är väl lästa vi det här laget.
Mikael fick i födelsedagspresent av Patrik m fam en ljudbok av Stig Larsson. Den är verkligen jättebra, måste ha tag på de andra oxå. Det var ett bra sällskap för Mikael då han spendera x antal timmar i bil i veckan.

Kommentarer
Postat av: Anneli Hangzhou

Vi tackar för dom lokala nyheterna hemifrån. Har tidigare aldrig hittat så mycket intressant att läsa i 1-2 mån gamla Värnamo Nyheter och Västboandan.

2008-09-26 @ 04:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0