Dagens Ikebabana

Ikebabana= japansk blomster arrangemang. Det ena symbolisera himlen, något annat jorden, tredje människan och så ska det andra se bra ut. Men hur man än gör så ändra läraren på någon kvist och börjer och bänder grenarna. Jag fattar nog inte den stora och fina innerbörden i allt detta.
Men kul är det, idag kom jag på att sommarblommorna ute i hagarna kommer att bli perfekta arrangemang enligt " min Ikebabana" konst. Tur är nog att hon inte kommer att se de kreationera!
Trevligt hade vi som vanligt, det knepigaste är ändå att försöka få ihop det när man kommer hem. Vi gör arrangemanget där, montera ner det, frakta hem det i tidningspapper och väl hemma så ska man försöka återskapa det hela. Tur är nog att man inte fattar hur fel man har gjort, men jag tycker om det och det tycker jag är huvudsaken även att jag inte fattar. Det är ju jag som ska gå och titta på det i lägenheten, Mikael är ju inte hemma så mycket och när han väl är det så går han inte runt och begrunda mina "konst verk" iform av blommor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0