Ewa & Britt-Mari har anlänt

Det var till att stiga upp med tuppen för att ta sig ut till flygplatsen och möta Ewa & Britt-Mari. De kom som planerat, allt hade gått bra men lite trötta var de allt.
Våra gäster har det inte så lyxigt som många andras, som blir hämtade med privat chafför, våra får vaackert åka maglew och tunnelbana. Det gjorde de utan att protestera, jag försökte förklara vart vi var, att vi tog linje två (grön linje) på tunnelbanan och att vi var tyugna att ta uppgång 4 istället för 1, an som vi normailt sett gör på "vår" hemma station. De såg en aning förvirrade ut, men jag kan förstå dem. Miss hur jag själv stod här för 10 månader sedan och fattade inte hur jag ens skulle lära mig att ta mig till tunnelbana själv.
De packade upp, jag fixade fika (bestående av det goda hembakade brödet och chokladmuffins som jag bakade igår) och ost förståss!
Sen var vi rustade för att ge oss ut, vi gick ut hårt och började med tygmarknaden. De beställde varsin jacka och kjol, få se hur resultatet är till helegn då vi ska ut där igen.
Tunnelbanan till People squere, en styrkande kaffe & te paus innan vi fortsatte att se oss om. Väl hemma efter att ta trsakat hela vägen hem var vi ganska möra i kroppen. Jag pallade mig ändå iväg till gymmet för att rasta hullet lite, när jag kom upp i lg igen var här alldeles tyst och mörkt i gästrummet. Jag stack in huvudet och frågade försiktigt om de sov:
- Nää inte riktigt.
- När vill ni bli väckta?
- Du får bestämma.
Ja ha, då gör jag väl det då. Fundera på kl 06.00, undra om de stiger upp då? Nää jag tar nog ett par timma senare, vet själv hur död man är de första dagarna här nere.
Imorgon väntar nya äventyr, ska oxå ladda inför det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0