Klänning

Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt klänningen som jag ska ha när jag ska vara tärna på Ida & Magnus bröllop i början av december.
Mammas komentar var: Ja det var väl på tiden.
Det stämmer väl, men den är redo att prova på lördag om jag känner för det. Det är ganska snabbt ändå.
Jag var lat och tog en taxi dit istället för att åka tunnelbana oh byta två gånger på resans gång. Jag visste vilken modell jag ville ha, färgen har brudparet bestämt och vem som skulle sy den visste jag oxå. Så jag drog igenom de där våningarna, in i rätt butik, fann tyget, beskrev hur jag ville ha den och att jag skulle ha gördel, flyga och näsduk i samma tyg. Men han fattade inte riktigt hur modellen skulle se ut. Jag sa att det står en skyllt docka nedanför rulltrappan, titta på den. Så vi åkte ner, jag pekade på rätt docka och han gick en liten vändan och tittade, sen åkte vi upp och han tog måtten. Hoppas bara det blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0