Stöttskur

Jag har inte fattat att man måste släpa runt på ett paraply förjämnan nu förtiden om man inte vill bli dy blöt.
Jag gick ut för att handla mat igår, visst var det mulet men inte trodde jag att jag skulle vara blöt som en katt när  jag åter kom till lägenheten. Hux flux så öppnade sig himeln och ner kom många och stora vattendroppar, men lika fort som det börjat så slutatde det. Folk stannade upp utmed gatan och tog lite skydd, men jag tänkte, så blöt blir man nog inte. Nää visst, nästa gång ska jag nog oxå ta skydd om inte paraplyet är med.
I vintras pratade många om att hösten är bäst för då slipper man de här regnskurarna, jag kunde då inte fatta vad de dillade om, men igår fattade jag precis.
Idag är det bara 25 grader och mulet. Lite svårt att förstå att det kan vara så varmt när det är mulet, men det kan det tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0