Babisar

Här har ju som sagt varit babybomb medans vi varit borta i stor staden.
Mikael hann bara träffa lilla Eric, en lång och ståtlig liten kille,  lång och smal som mor och far sin. Som tack för allt när vi flyttade fick Eric ett lapptäcke, blått. Har hört på rycktes vägar att han redan har provat det, hoppas att det används flitigt oxå i fortsättningen.
Nellie träffade jag en e.m. fick fika på en solig balkong, även hon fick ett lapptäcke, dock rosa. Hon var liten och söt, men hon dräglade endel. Det kanske är normalt, inte vet jag.
Jag hann inte träffa Frida innan jag åkte till Shanghai så vi hade mycket att ta igen i fredags när vi träffades. Efter fika, lunch och paket öppnande så intog vi sol position, Klara sov i skuggan. Hon prov sov sin doppresent, hoppas hon använder den även i fortsättningen.
Förstår varför Klaras kusin, Alexander 4 år undviker henne. Hon spyr! Undra om hon får behålla någon mat eller om allt kommer upp?
Man valde rätt vecka att vara hemma, soligt och ca 23 grader varmt- skönt!
Stina och Ella kom på lamm titt i lördags e.m., det var mysigt och spännande att titta på när alla 130 lamm skuttade runt som små tokar. Lite rabarbepaj blev det oxå innan jag åkte på grill pataj till Anderstorp. Inte hade jag tänkt följa med till Sigges loge (lokalt nöjes ställe, mitt i Smålands djupaste skogar), men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig och kul hade jag. Träffade en massa gamla kompisar och söndagen var inte alltför jobbig heller, det var bra!
Nu ska jag ladda för att jobba på resturang Höganloft till veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0