Rolig fredag!

Det är inte varje fredags morgon man får bjuda en god vän på frukost.  Klockan 08.15 kom Annelie, gröt åts och kaffe dracks men framför allt så PRATADE vi!
Hon och hennes man (Jerry) hade kommit in till Shanghai på torsdags e.m. för att träffa en gammal jobbakompis till Jerry, han fick dock vackert återvända till Hangzhou på fredags morgonen för att göra sig förtjänt av lönen.
Vi därimot hade ännu en dag utan jobb och vi hade det så bra! Somsagt, frukost, så tittade vi in tyger, sytt och osytt, tog oss ner bland alla butiker som innehåller kläder, åkte tunnelbana till ett bra shoppingcenter. Och efter att Annelie provat  x-antal vår jackor så hittade hon en på, ja just det HM.
Tyvärr var jag tungen att lämna henne ensam i city vid två tiden på e.m. för jag skulle för första gången träffa, Swedeladies pärlgrupp. Det är en grupp med svenska tjejer i olika åldrar som träffas och umgås. De har kulturgrupp, pärlgrupp, matgrupp och en massa annat.
På fredags e.m. är det pärlgrupp, denna gången var vi hos Inger som inte bor så långt från oss. Härligt med promenad avstånd.
Jag tittade på alla deras fina alster och fick en massa tips och ideér, så nu måste jag skaffa mig lite pärlor så jag kan vara med på fredag och göra något, inte bara titta.
Där träffade jag Kate som jag tog följe med hem, vi bor bara 200 meter från varandra. Tänk så många gånger jag gått förbi deras hus och kännt mig ensam och där inne satt hon. En super trevlig tjej från Öland.
Hon tog med sig sin man Stefan hit på kvällen och tog en öl innan vi tog en taxi till en pub som hade svensk kväll. Tala om hel dag! Min lilla hjärna var helt slut och där fanns så oändligt många ny intryck, undra ifall det var därför som jag sov så dåligt natten efter?

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jätteroligt att läsa om er!
Kram

2008-03-11 @ 08:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0