Ny klippt

Gummibootsen är nu invigda! Mamma skickade med Robban ett par svarta gummiboots + ett par hemstickade sköna strumpor ner när han åkte hit. Det var i förebyggande syfte sa hon, får jag dem så sluta det att regna. Jag har inte behöft använda dem, men idag när jag skulle springa ner och handla grönsaker till lunchen var de bra att ha. Såg en annan tant som oxå hade gummiboots, de var dock gula och hade klack. Mina är lika blanka som ett par lackskor, och lackskor är ju rätt fina så då borde dessa oxå vara det.
Carola kom på lunch, tyvärr kunde hon bara vara här lite mer än en timme för hon var tyungen att ta bussen hem till barnen och fixa endel. Jag åkte med i taxin till Shanghai center (första skrapan i stan, hotell, lägenheter, affärer, gym) för att titta efter ett gym som har bodypump. Var ute på nätet och letade efter ställen och fann då två ganska nära oss. Det ena hade inte bodypump, det andra tyckte jag var för dyrt.
Tänkte att jag kunde klippa mig på vägen hem, när jag skulle ta mig till ett ställe som jag spanat in gick jag förbi ett Loreal ställe. Det vanliga "kines" stället är säkert lika bra som detta, men dum som man är så går man järna till något man käner igen. Frågade hur mycket en klippning kostade, Y 68, så jag slog till.
En kille masserade upp ett jätte lödder i huvudet på mig och gav mig oxå lite huvud massage, hur skönt som helst! Så flyttade man till sköljningsenheten, tillbaka i stolen så var det en annan som tog över och började klippa. Han kammade, kammade, kammade, klippte lite, kammade, kammade, men till slut var allt klippt.
De frågade om jag ville ha det fönat, självklart sa jag, ja. För det gör de ju hemma. När han väl börjat på så kom det fram en tjej och dillade något om Y 18. Jag försökte säga något om att de hade de inte sagt innan, men la ned progektet. Snygg blev jag efter 20 minuters föning, tur att han inte vet om att efter 2 timmar så tryckte jag ihop allt hår i en tofs och gick till gymmet.
Gjorde en snickers kaka efter gymmet, smart att göra den före jag åt kvällsmat. Inte vet jag hur ni bruka göra men det är lätt och väldigt gott att äta smet. Då mår man kanon efter! Eller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0