Lägenheten

Lägenhetn var möblerad, det fanns oxå lite köksutrustning. I form av 4 glas, 4 mindre fina vin glas, tallrika, bestick, muggar, grytor, stekpanna och en vattenkokare. Men inget att använda när man rör i grytorna eller att vända med när man steker.
Mamma var så klok och sa till mig när vi flyttade ur lägenhetn i A-storp att packa ner några användbara ting att ta mig till Kina land. Så jag hade en slev, potatis skalare, slickepott, m.m med mig.
Men där jag stod vid stekpannan insåg jag att en stekspade hade jag glömt, så den gången fick jag vända biffarna med hjälp av en osthyvel. Sen inhandlade vi det på ikea. Men den desinade jag om vid ett stek tillfälle, så vi fick köpa en ny stekspade.
Vi har dock köpt att som gör lägenheten lite mysig som blommor, vasar, ljuslycktor och ramar till våra fotografier som vi hade med oss. Lite smarta förvaringsboxar har vi oxå fått skaffa oss.
Naturligtvis oxå en kaffekokare, det blev en enkel variant (biligaste), man häller i kaffebönorna, slå på hett vatten och låter stå några minuter innan man trycker ner en sil och sen är det bara att slå på kopp och dricka.

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britt

Hej på er långt borta i Kina!
Vilken fin lägenhet!
Det är trevligt att läsa om er,hur ni har det.Det var synd om Mikael och hans finger. Jag jobbar i natt och har det lite lungt för tillfället.
Ha det så bra. Kram

2008-03-04 @ 02:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0