GLAD PÅSK!!!!

Skärtorsdag.
Här är det som vilken torsdag som hällst. Känns mycket konstigt att lyssna på svenska radio och höra allt prat om påsken. Jag som bruka pynta flitigt när tillfälle ges, typ påsk. Och nu har vi inte ens lite påskris. Pappa föreslog när jag pratade med honom i går kväll att jag skulle gå ut och bryta lite ris i en buske, då fragade jag honom om han kommer ner till Kina och löser ut mig ur finkan oxå?!  Han svarade inte på det, så jag blir nog utan ris.
Mikael ringde precis, han och två IT teckniker lämnar nu Changzhou för att ta sig in till Shanghai, It killarna åker hem på lördag f.m. så vi ska försöka visa dem lite av stan och några shoppingställen. De ville nog ha med sig några påskpresenter hem till nära och kära.
På lördag åker vi till Hangzhou och ska träffa Annelie och Jerry, ska bli toppen kul! Mikael har varit i Hangzhou och tyckte det var en fin stad så det hoppas jag oxå att jag tycker. Någon ledig annadag påsk har han inte så när han ger sig av till jobbet på måndag så är tanken att jag stannar hos Annelie några dagar och tar tåget hem.
Jag bakade lite innan idag, första ggr här nere, den ljuvliga doften spred sig och det var riktigt roligt, det var dock lite knöligt. Man hade inte sina givna ställen att vara vid, där har jag det, så gör jag det som man hade hemma i A-storp. Att baka i gas ugn var en annan ny upplevelse. Plockade stolt ut mina muffins, några hade kantrat så oturligt :) så de kunde jag smaska i mig på på balkongen i solskenet. Då upptäckte jag att de var brända i botten, så man fick pilla bort det översta lagret och äta upp det och låta resten ligga. Hoppas att de i Hangzhou som muffinsen var tänkt till ändå uppskattar dem?! De har ingen ugn, det är tydligen inte så vanligt här nere så jag tänkte göra en liten insats med att baka muffins, men men.......
Vi hoppas att vi iaf ska få lite påsk skännsla när vi är i Hangzhou, jag var på Ikea i veckan och handlade sill, lax, hovmästarsås och knäckebröd. Annelie pratde om att göra köttbullar, jag har spanat efter prinskorv utan att finna några. Det ska finnas något ställe som säljer det, men det stället hittade inte jag.
Få nog avsluta min stund i solen nu och gå in och stryka lite, packa och fixa inför helgen. Det blir nog inte så mycket tid till det imorgon om vi ska umgås med IT killarna från Karstad.

GLAD PÅSK!!!!
Ät inte alltför många ägg och kg godis! Hihi.....

Kommentarer
Postat av: Peter

Glad Påsk!
I Anderstorp snöar det för tillfället!

2008-03-20 @ 07:25:10
Postat av: Frida

Tjena!
I Benestad skiner sooolen oxå, men det är kallt, var 7minus inatt men ingen snö ännu, den kommer väll lagom till det är dags att åka till BB. I vxo och r-holm är det snö iallefall. Glad påsk på er! Vi brukar ju ha som tradition att träffas vid påsk... men det får bli när du kommer hem istället!
Inatt kommer de från norrland!

Kram!

2008-03-20 @ 10:51:48
Postat av: Niklas

Glad påsk!!

Riktigt busväder hemma... Mycket snö!

Ha det bra!

2008-03-21 @ 11:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0