Aldrig +40 grader

Även om man är lite risig fortfarande så pallade jag mig ut igår e.m., det var urtrist att sitta själv hemma så jag begav mig iväg till Anna.
Trevligt som vanligt och efter en stund så dök även Robert upp. Då vi kom på tal om tempraturer. Mamma Astrid hade sagt att det regnade hemma och var + 10 grader, inget toppen väder precis. Vi är rätt trötta på regn här, men skillnaden är att vi har regn och + 25 grader varmt.
Då Robert sa att Kineserna eller om det bara gällde Shanghai, det våga jag inte säga, men de behöver inte jobba när det är över + 40 grader. Och det är ju staten som bestämmer när det är över + 40 grader, så det bli det aldrig. Det är aldrig varmare än + 39 grader. Jag frågade Robert: så när vår termometer visar + 43 grader så är den fel? Fel kallibrerad fick jag som svar.
Ja det är ju bra när staten alltid har rätt, då behöver man ju inte ifrågasätta.

Kommentarer
Postat av: mamma

I dag är här + 15 o växlande molnighet , mest uppehållsväder.

2008-06-18 @ 10:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0