Tidningar

Att det kan vara så trevligt att kunna läsa V-mo Nyheter! Inga-Lill skickar ett gäng tidningar lite då och då, så i går satt jag och läste att Stengårdshult fått bredband, fotverkstaden haft utb. för andra fotvårdare, en kille från Vaggeryd ska försvara sin titel i boxning, ett hus hade brunnit i G-sjö och så Hälge förståss!
Mamma skickade med Robban ett par skvaller blaskor och det var oxå mycket uppskattat!
Har varit på tygmarknaden idag, hämtade min kappa som fått yttligare en knapp. Jag trodde killarna skulle tagit med den hem i lördags när de var där och hämtade Robbans alla kläder. Jag åkte hem och vilade för att orka kvällens aktiviteter, medans de hämtade hem kläderna. Men jag hade visst glömt att påminna dem och då var ju naturligtvis inte kappan med hem. Så det var till att ta tunnelbanan med alla dess byten och hämta kappan.
Och när jag ändå var där så passade jag på att gå runt bland alla tyger och filosofera på vad jag ska sy upp för sommarkläder. Jag beställde en skjorta som förhoppningsvis är färdig på lördag. Jag lämnade en som prov, men de skulle göra den lite annorlunda, undra om de fixa det?!
Efter att ha frågat många efter vadd så fann jag en som sålde det, det var nog inte den kvaliten som vi bruka använda när vi sy lapptäcken  men jag få prova om det funka.
Igår (onsdag) så kom Mikael hem från Peking och sov då hemma hos mig en natt innan han gav sig av till Changzhou i dag på morgonen. Det var skönt att ha honom hemma lite!
Vi var nerei gymmet en runda, han tränade hårt som vanligt. Jag fick bara sitta och mes cykla lite för det kommer fortfarande en massa otrevlig vätska ur näsan 100 gånger om dagen. Att jag cyklade lite var för att mjuka upp musklerna lite så jag skulle kunna strecha lite hårdare. Benen och ryggen värker fortfarande, så 03.30 verka vara en magisk tid på dygnet, då vakna jag och ha så fruktansvärt ont. Då är det bara att försöka strecha lite, kanske byta sängen mot soffan och försöka sova lite till. Dagen är mycket bättre, då rör man på sig och gör en massa annat  så man inte hinner tänka på de stela musklerna, men på natten...........
Innan Mikael kom hem igår var vår ny in köpta tvätt korg tom efter att jag tvättat en massa i början av veckan. Men nu var den påfylld igen, så det var bara till att rigga nya högar och försöka avverka dem.
Ska försöka sy lite nu ikväll och kankse ta mig en ny mes cykeltur i gymmet. Innan natten kommer och dess magiska tid vid 03.30...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0