Diska

Visst, man dör inte av att diska för hand pga att diskmaskinen lagt av, man kan dock ifrågasätta kvaliten på diskmaskinen. Den funkade fyra dagar efter att jag intagit lägenheten, Mikael hade inte slitit ut den innan, det kan jag lova.
Men att diska utan varmvatten är ingen hitt! Då är det bara att låta vattenkokaren arbeta. De påstod att det berodde på det kalla vädret. Det är ingen "vanlig" varmvattenberedare som vi är vana vid, här varms vattnet upp av gas när man ska använda det. Så man får förbereda duschen en liten stund innan man gör entré i duschytten, om man inte vill få hjärtinfakt förståss.
Mikael lyckades vrida upp effekten på gasen så nu kan vi duscha igen, det gick inte på ett par dagar. Allt vatten var is kallt! Pappa skrattade gott när jag berättade det för honom, jaha sa han, då är det som hemma i Siggebo då, när jag inte skött mina åtagande med att se till att mina flickor ha varnt duschevatten. Ja, just så var det.
Men nu kan vi både duscha och diska igen, bara att förbereda ett par minuter innan.
Nu är ju nyåret över och allt kankse kan bli som vanligt och då kanske de kan laga den där dskmaskinen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0