Radio stjärnan vilar upp sig

Mikael kom hem i går e.m = lyxigt, så vi tog oss en promenad på en av stadens största gågator. Fick i oss lite mat innan vi skulle hem och lyssna på radio.
Trodde det skulle sändas 15.40 (svensk tid), vi bänkade oss 15.30 och satt där och väntade men de pratade bara om försäkringskassan. Kollade mailden där mamma Inga-Lill och Inga-Lill.G hade skickat att de hört mig. Så vi fick lyssna på reprisen.
På gymnasiet så var klassen på studiebeök på radio JKPG i V-mo studion, där visade de hur man kunde klippa ihop saker så det lät riktigt illa eller helt fantastiskt. Så ställer reportren en fråga och får ett svar, men sen vill reportren ha ett annat svar som kom senare i intervjun så kan han ju bara klippa ihop det.
Så illa var det väl inte riktigt i mitt fall, men visst hade de klippt bort en hel del. Inledningen var borta, de frågade om vädret och det sändes inte heller, lite om fotbollen var borta, hejdå och endel till. Och ändå så lät det som att det var orginal, märkligt! Sådant fattar inte min lilla skalle.
Frågade Mikael idag på morgonen när vi vaknat hur det känndes att ligga bredvid en radio känndis, trodde han storknade av skratt: -Du, radio känndis? Hihi fick jag till svar. Så allt är som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0